Dokumentumtípusok
Jellegzetes tendencia, ami természetesen nem csak a pedagógiára jellemző, hogy a publikációk nagyobb része folyóiratokban jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy a szerzők a gyors publikálást kedvelik, hamarabb szeretnék gondolataikat eljuttatni az olvasókhoz, mint ahogy egy könyv megjelenik. Ebből az következik, hogy tudomásul kell vennünk, a minket érdeklő információk nagyobb része lesz folyóiratcikk, mint könyv. 2. ábra: A nemzeti szakbibliográfiába bekerült művek dokumentumtípus szerinti megoszlása (2000-2015) A folyóiratcikket pedig gyakran nem lehet kölcsönözni, ki kell másolni vagy le kell fotózni, ha otthon akarjuk olvasni. Illetve egyre több ezek közül digitálisan is, vagy csak digitálisan hozzáférhető a folyóiratok online platformján vagy az adatbázisokban. A neveléstudomány szakfolyóiratairól az OPKM honlapján tájékozódhatunk. A neveléstudományi publikációk dokumentumtípusok szerinti megoszlását mutatja az ábra.